جای این چیزها داخل خودرو شما نیست

جای این چیزها داخل خودرو شما نیست

جای این چیزها داخل خودرو شما نیست 

برخی از وسایل هستند که نگهداری آن ها داخل خودرو کاری کاملا اشتباه است. مانند داروها که داخل خودرو نباید نگاهداری شوند. ماشین برای حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد نه انبار کردن. نگه داشتن برخی چیزها در ماشین ممکن است به سلامت و امنیتتان آسیب وارد کند.

 

دارو

بیشتر باید در دمای اتاق نگهداری شوند، اما ماشین معمولا وقتی یکجا بماند دمایش دچار نوسان می شود. گرما مستقیما اروها را مضر نمی کند، بلکه تاثیرشان را کاهش می دهد. حتی توصیه می شود داروها را در قفسه دستشویی نیز نگهداری نکنید.

 

لوازم الکترونیکی

فرای ارزش خود وسیله، دستگاه هایی نظیر لپ تاپ، گوشی همراه، و فلش مموری ها، حاوی اطلاعاتی هستند که به سادگی دزدیده می شوند. اگر در موقعیتی هستید که باید گوشی همراه یا لپ تاپتان را در ماشین بگذارید، مطمئن شوید که اطلاعاتتان رمزگذاری شده باشد.

 

این کار باعث می شود سارقان نتوانند اطلاعات را بدون کد ببینند. این یعنی چند لایه امنیتی، شما به جز رمز ورود به دستگاه اطلاعاتتان نیز کد گذاری شده.

 

ضد آفتاب

ترکیبات فعال موجود در ضد آفتاب در گرما می شکنند. اگر کرم ضد آفتاب خود را در یک روز گرم داخل ماشین جا بگذارید تاثیرش کم می شود. بعلاوه گرما ممکن است باعث شود کرم ضد آفتابتان منفجر شود و ماشین را حسابی کثیف کند.

 

بطری آب

با اینکه تحقیقات هنوز کاملا روشن نکرده، اما رابطه هایی بین BPA و فتالات مواد شیمیایی که در بطری های پلاستیکی به کار می رود با بیماری هایی نظیر سرطان و ناراحتی قلبی دیده شده. اگر یک بطری در گرما بماند ممکن است این مواد شیمیایی وارد آب درون آن شوند. بعلاوه اگر یک بطری برای طولانی مدت یکجا بماند، ممکن است شروع به جمع کردن میکرواورگانسیم ها کند.

 

کیف

رها کردن کیف پول یا کیف دستی در ماشین در واقع ماشینتان را هدفی برای دزدها می کند. حتی اگر ماشین را قفل کرده باشید و وسائل مهم را برداشته باشید نیز این کار شما را در خطر قرار می دهد.

 

عینک

در حال رانندگی از عینک آفتابی خود استفاده کنید تا چشم هایتان بهتر جاده را ببینید، اما وقتی به مقصد رسیدید نباید آن را داخل ماشین بگذارید. گرمای هوا ممکن است قاب های پلاستیکی را از بین ببرد و قاب های فلزی را آنقدر داغ کند که نتوان استفاده شان کرد.

 

گذاشتن عینک یا عینک آفتابی روی  داشبورد بدتر نیز هست، شیشه جلو ماشین می تواند مانند یک ذره بین نور را روی عینک متمرکز کند و عدسی و شیشه اش را خراب نماید.

 

اسناد مهم

اگر اسناد مهمی دارید که می خواهید ارسال کنید یا از بین ببریدشان، این کار را در صدر اولویت های خود قرار دهید. اگر چنین اطلاعات و اسناد مهمی را در ماشین رها کنید کافیست شخصی وارد ماشین شما شود و آنها را بدست بیاورد، همین اسناد ممکن است دردسر های فراوانی را از نظر امنیتی و شخصی برایتان به وجود بیاورد.

 

پاسپورت

چیزهایی مثل پاسپورت را هرگز در ماشین رها نکنید، حتی اگر حمل کردنشان با خود دست و پا گیر باشد. سرقت هویت با پاسپورت یا شناسنامه از گواهی نامه رانندگی خیلی آسان تر است. کارت های احراز هویت بسیار ارزشمند هستند، همانطور که طلا و جواهرات خود را در ماشین نمی گذارید این موارد را نیز نباید در دید سارقان قرار دهید.

 

 

جای این چیزها داخل خودرو شما نیست