با غول مرسدس بنز GLC کوپه آشنا شویم

با غول مرسدس بنز GLC کوپه آشنا شویم

با غول مرسدس بنز  GLC کوپه آشنا شویم 

بهترین مدل های در حال عرضه شدن به بازار هستند و از یکی از جدیدترین آن ها می توان از جی ال سی کوپه نام برد. اگر مُصر هستید که حتماً یک شاسی‌بلند کوپه داشته باشید، مرسدس بنز GLC کوپه قطعاً یکی از انتخاب‌های برتر خواهد بود.

 

سرانجام مرسدس بنز مدل GLC کوپه را برای رقابت با ب ام و X4 در سگمنت شاسی بلندهای کوپه به میدان فرستاد. برای افراد بسیاری این خودروها عجیب‌وغریب بوده و جنبه‌ی کاربردی بودن آن‌ها به خاطر خط سقف شیب‌دار زیر سؤال است؛ اما برای افراد دیگر این‌ها خودروهایی خانوادگی با چهره‌ای اسپورت و موقعیت رانندگی بالا و لذت‌بخش هستند.

حتی اگر شما جذابیت شاسی بلندهای کوپه را نبینید، GLC کوپه قطعاً یکی از زیباترین‌ها در این زمینه است. ظاهر طبیعی‌تر و صیقلی‌تر این خودرو نسبت به چهره‌ی تا حدی عجیب X4 برتری دارد.

GLC کوپه قطعاً توجهات بیشتری را نسبت به GLC استاندارد به خود جلب می‌کند؛ اما جدای از چندین تغییر کوچک در تنظیمات شاسی (عمومت در بخش‌های فرمان و سیستم تعلیق)، هر دو خودرو تقریباً ساختار یکسانی دارند.

پس با توجه به گفته‌ها GLC کوپه سواری خوبی دارد هرچند اگر دنبال هیجان بیشتری هستید پورشه ماکان یا جگوار اف پیس قطعاً گزینه‌های بهتری خواهند بود. فرمان خودرو احساس زیادی ندارد و هنوز هم در هنگام عبور از پیچ‌ها تکان‌های بدنه به چشم می‌خورد. درحالی‌که این

 

خودرو دقیقاً هیجان رانندگی زیادی ندارد اما چسبندگی بالایی وجود داشته و سیستم تعلیق بادی سفارشی موجود در نمونه‌ی حاضر در تست به تطبیق دادن خودرو با شرایط گوناگون کمک شایانی می‌کند.

شما می‌توانید حالت‌های اکو، کامفورت، اسپورت، اسپورت پلاس و تنظیمات شخصی را انتخاب کنید. در حالت اسپورت فرمان خودرو سنگین‌تر می‌شود اگرچه که این موضوع باعث بهبود احساس فرمان نمی‌شود. البته سیستم تعلیق سفت‌تر خواهد شد.

 

البته این سفتی برای راه‌های ناهموار زیادی است اما در حالت کامفورت GLC کوپه راحتی زیادی را فراهم کرده و چیز زیادی از سطح جاده به کابین منتقل نمی‌شود.

به لطف بدنه‌ی آئرودینامیک صدای باد چندانی در کابین وجود ندارد البته باید گفت صدای جاده و پیشرانه به گوش می‌رسند. پیشرانه‌ی دیزلی 2.1 لیتری در مدل 250d همیشه غرغر کرده اگرچه که صدای آن کمتر از سدان C کلاس به پوش می‌رسد.

کارایی خودرو خوب است و با وجود 500 نیوتون متر گشتاور پیشرانه، خودرو در هر دنده‌ای خوب عمل می‌کند. رسیدن از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها 7.6 ثانیه زمان می‌برد.

گیربکس 9 سرعته GLC کوپه عملکرد خوبی دارد و در اکثر اوقات دنده‌ها به نرمی تعویض می‌شوند. در برخی موارد و شرایط غیرعادی مثل کاهش سرعت برای چراغ‌قرمز و سپس سبز شدن چراغ و حرکت، گیربکس کمی در تعویض‌ها ناهنجار عمل می‌کند اما این موارد نادر بوده و کلیت این مجموعه بی‌نقص است.

این خودرو در هر صد کیلومتر 5 لیتر سوخت مصرف می‌کند که از ب ام و X4 2.0d که قدرت کمتری دارد کم‌مصرف‌تر است. در هر کیلومتر نیز 143 گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌شود که برای خودرویی با این اندازه مناسب است.

علیرغم تغییرات صورت گرفته نسبت به GLC استاندارد، اعداد و مشخصات نسبت به برادر خود یکسان مانده‌اند اما مدل کوپه 3470 پوند گران‌تر از یک شاسی‌بلند معمولی در همین سطح تریم است؛ بنابراین اگر واقعاً دنبال نمای خاص‌تری هستید مدل کوپه را انتخاب کنید. صندوق‌عقب این خودرو نیز با 500 لیتر حجم گنجایش کمتری از برادر استاندارد خود دارد.

در بخش عقبی جا برای سه نفر وجود دارد و درحالی‌که فضای پا خیلی بد نیست اما فضای سر برای سرنشینان قدبلند به خاطر سقف شیب‌دار محدود شده است. در صندلی میانی تونل گیربکس باعث می‌شود سرنشینان بالغ کاملاً ناراحت باشند.

همانند اکثر مدل‌های کنونی مرسدس بنز،GLC کوپه بهترین کابین را داراست. صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند و کیفیت مواد بکار رفته فوق‌العاده نشان می‌دهند. به علاوه طراحی داشبورد عالی انجام شده و استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی نیز آسان است.

قیمت بالاتر مرسدس بنز GLC کوپه نسبت به GLC استاندارد به این معنی است که ما هنوز هم شاسی‌بلند سنتی را توصیه می‌کنیم. هرچند اگر کشته‌مرده‌ی شاسی‌بلند کوپه هستید این خودرو با ظاهری زیبا، کابینی احساس‌برانگیز و هزینه‌های نسبتاً کم رانندگی انتخابی خوب به شمار می‌رود.

 

این خودرو قدرتمندتر، کم‌مصرف‌تر و خوش‌تیپ‌تر از ب ام و X4 است. راحتی خودرو حتی در راه‌های ناهموار نیز مناسب بوده و هیچ‌کسی نمی‌تواند درباره‌ی عالی بودن این خودرو شکی به خود راه دهد.

مشخصات مرسدس بنز 250d 4MATIC AMG Line Coupe GLC

قیمت: 43965 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 2.1 لیتری توربودیزل

قدرت/گشتاور: 201 اسب بخار/500 نیوتون متر

گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.6 ثانیه

حداکثر سرعت: 222 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 5 لیتر در هر صد کیلومتر

 

 

با غول مرسدس بنز GLC کوپه آشنا شویم