اطلاعات اشتباهی که به متخصص تغذیه می دهیم

اطلاعات اشتباهی که به متخصص تغذیه می دهیم

اطلاعات اشتباهی که به متخصص تغذیه می دهیم 

برخی از اطلاعاتی به می دهیم اشتباه هستند و می توانند باعث گمراهی او در راهنمایی ما شوند. توصیه ها و اشتباهات زیادی در رابطه با کاهش وزن وجود دارد که متخصصین تغذیه امید دارند آن ها را به فراموشی بسپاریم و به جای آن ها روش های اثبات شده را جایگزینشان کنیم.

 

حذف مصرف گلوتن

تا زمانی که حساسیت به گلوتن و بیماری سلیاک ندارید نیازی به حذف گلوتن از برنامه غذایی تان نیست. هیچ دلیل و مدرکی برای کم کردن وزن در اثر حذف گلوتن وجود ندارد. درست است که رژیم غذایی بدون گلوتن پاستا و نان را از برنامه شما حذف می کند اما یکسری غذاهای دیگر مثل کلوچه و کیک هستند

 

که تمام آن کالری ها را به رژیمتان باز می گردانند. پس سعی کنید به جای حذف غذاهای حاوی گلوتن در حد متعادل مصرف کنید.

 

فقط ورزش

جمله ای هست که می گوید نمی توانید سریعتر از رژیم پیشی بگیرید و باید بگویم که تا حدودی صحیح است. خیلی ها ورزش را در راس رژیم قرار می دهند. شواهد علمی نشان داده است که هنگام کاهش وزن کوتاه مدت رژیم به تنهایی موثرتر از ورزش به تنهایی است. اما برای رژیم طولانی مدت باید هر دو ورزش و رژیم را در کنار هم داشته باشید.

وقتی غذا سالم است نیازی نیست نگران مقدار آن باشیم.

همه ما می دانیم که هیچ کس دوست ندارد با پیمانه و قاشق غذایش را اندازه گیری کند اما مقدار وعده های غذا واقعا مهم است. به خصوص در مورد چربی های پر کالری. با این طرز فکر خیلی ها وزن اضافه کرده اند. روغن زیتون، آووکادو و آجیل سالم هستند اما باید در مقدار مصرف آن ها دقت کنید.

 

روز تقلب در رژیم سوخت و ساز بدن را بالا می برد

متاسفانه باید بگویم کالری هایی که در روز تقلب مصرف می کنید به عنوان چربی در بدن ذخیره می شوند. بهترین راه برای بالا بردن سوخت و ساز بدن این نیست که تمام پیتزا را در روز آخر هفته بخورید بلکه بهترین راه ها مصرف روزانه مقداری کربوهیدرات، تمرینات قدرتی چند بار در هفته، استراحت کافی و مصرف کالری موردنیاز بدن است.

 

تنها چیزهایی که باید نگرانشان باشیم رژیم و ورزش است

خواب، استرس و محیط نقش مهمی در کاهش وزن دارند. ارتباط بین خواب و وزن انکارناپذیر است. هرچه کمتر بخوابیم وزنمان بیشتر خواهد شد. یکی دیگر از عواملی که در کاهش وزن موثر است استرس است به خصوص هنگامی که غذاها یا الکل به عنوان آرام بخش مصرف شود. استرس نه تنها روی هورمون های اشتها بلکه روی هورمون هایی که سوخت کالری بدن را تنظیم می کند نیز تاثیر می گذارد.

 

یکی دیگر از عوامل موثر بر کاهش وزن محیط اطراف می باشد. متخصصین تغذیه گفته اند کسانی که غذاهای ناسالمی مثل کلوچه و نوشابه در آشپزخانه نگهداری می کنند بیشتر از کسانی که این غذاها را در آشپزخانه ندارند وزن اضافه می کنند. پس یک نگاهی به غذاهایی که در محیط خانه و محل کار دارید بیندازید.

خداحافظی با تمام غذاهای ناسالم

لحظات شاد را از خودتان نگیرید. نیازی نیست که به کل خودتان را از سیب زمینی سرخ شده و بستنی محروم کنید.همیشه جا برای غذاهای شیرین و چرب هست مهم این است که همیشه خوب غذا بخورید. رژیم های سخت نتیجه معکوس می دهند و باعث پرخوری می شوند. چگونه تعادل را حفظ کنیم؟

 

برای خود حد و مرز تعیین کنید. به عنوان مثال: من دسر خیلی دوست دارم اما زحمت زیادی برای مصرف کم این غذاها با وجود این که در اطرافم وجوددارند کشیده ام. بنابراین فقط جمعه ها را برای خوردن دسر تعیین می کنم.

 

 

اطلاعات اشتباهی که به متخصص تغذیه می دهیم