مد و لباس به سبک بهنوش بختیاری و الهام حمیدی
مد و لباس به سبک بهنوش بختیاری و الهام حمیدی
مد و لباس را به سبک دو بازیگر مشهور ایران دنبال می کنیم. و الهام حمیدی همیشه با لباس های خود خبرهای حاشیه ای را بوجود آورده اند. سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر یکی از جنجالی ترین دوره های این رویداد بود، با این حال برنده ها مشخص شدند و همه چیز به اتمام رسید. فعالان مد و لباس اما اعتقاد داشتند
که جشنواره از این لحاظ شرایط مطلوبی نداشته است. حضور بسیاری از هنرپیشه های زن سینمای ایران با لباس های تیره و بعضا مشکی در کنفرانس های خبری، پیکان انتقاد را به سمت مشاوران مد چهره های سرشناس سینمای ایران نشانه گرفت.اگرچه با وجود تلاش های کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد برای ساماندهی این مسئله در کشور،
همچنان اکثریت جامعه تمایل به پوشیدن لباس های تیره به جای لباس های رنگارنگ و شاد دارند، اما شبکه های اجتماعی و ژورنال های مد سبب شده تا حدودی رگه هایی از استقبال ایرانیان به خصوص بانوان از لباس های شاد منقش بر طرح های ملی را شاهد باشیم.
به هر حال، جامعه سینمایی کشور به عنوان بدنه ای که همواره در کانون توجه رسانه ها و افکار عمومی قرار دارد، نقش زیادی در معرفی سبک زندگی به خصوص دنیای مد و لباس به جامعه به ویژه جوانان ایفا می کند. شاید به همین خاطر است که در چند سال اخیر، بسیاری از چهره های سینمای مشهور، از طریق اینستاگرام مشخصات طراحان لباس خود را اعلام می نمایند.
مدگردی امروز پارس ناز، نگاهی داشته به سبک مد و لباس چند وقت اخیر الهام حمیدی و بهنوش بختیاری، هنرپیشه های سینما و تلویزیون کشورمان که بازتاب های گسترده ای در میان کاربران پیدا کرده است.
بهنوش بختیاری: سفیر مد و لباس شاد
حساب کاربری بهنوش بختیاری که در گزارش های اینستاگردی روزیاتو همواره یکی از ارکان ثابت مطالب هفتگی به شمار می رود، با بیش از ۵.۴ میلیون مخاطب، در فهرست پر بیننده ترین صفحات اینستاگرام ایرانیان قرار دارد. او در کنار الناز شاکردوست و مهناز افشار، یکی از پر مخاطب ترین صفحات فارسی در اینستاگرام را داراست.
بهنوش بختیاری و تیپ خاص برای حمایت از کمپین کتابخوانی اینستاگرامی.
یکی از جذاب ترین مد های بهنوش بختیاری در کاخ جشنواره سی و پنجم.
یکی از تیپ های مد بهنوش بختیاری در کاخ جشنواره سی و پنجم.
برای چهره های سینمایی معروف، فالوور بیشتر در اینستاگرام و به طور کلی در شبکه های اجتماعی، یک برگ برنده محسوب می شود. چرا که هر اندازه مخاطبان اینستاگرامی بیشتر باشد، شانس دیده شدن و جریان ساز شدن پست ها افزایش می یابد.
جدید ترین تصویر مد و لباس بهنوش بختیاری در تبلیغ ماهان دکور.
معمولا یک پست در صفحات بیش از ۵ میلیون مخاطب، با چند صد هزار لایک همراه می شود و شاید چند برابر این تعداد لایک، مورد بازدید (view) قرار بگیرد. از طرفی، معمولا پست های صفحات اینستاگرامی بسیار پر بیننده، با نظرات (comment) مخاطبان و هواداران موافق و مخالف نیز همراه می شود که این قضیه بر داغ تر شدن موضوع می افزاید.
تصویر فوتوشوتینگ بهنوش بختیاری برای برند ماهان دکور که با مانتو و روسری متفاوت گرفته شد.
به همین خاطر، اکنون برخی چهره های سرشناس سینمایی مانند بهنوش بختیاری، از صفحه اینستاگرامی پر بیننده خود که از آن به عنوان ارتش بهنوشی ها یاد می کند، به عنوان ابزاری برای تبلیغ مد و لباس و همچنین فروشندگان کالا و خدمات بهره می برد.
تیپ بهنوش بختیاری برای تبلیغ ماهان دکور در دی ماه ۹۵. طراح لباس: شاهدخت مزون. گریم: آتنا محمودی از سالن زیبایی شیمر.
تبلیغ برای ماهان دکور که به گفته ایشان در تولید محصولات خود، درختی را قطع نمی کند و فعالیت دوستدار محیط زیست (eco-friendlyy) دارد، بخشی از فعالیت سبک زندگی دیجیتالی بهنوش بختیاری را به خود اختصاص داده است.
تیپ اسفندی بهنوش بختیاری برای برند تن پوش ها شاهدخت.
از طرفی ، وی مرتب با مانتوها و کفش و کیف های مختلف پست های رنگارنگ می گذارد که نمونه اش، تبلیغ برای شرکت کیف و کفش چرمی پاندوار است که سفیر تبلیغاتی و مدیر توسعه برند آن به شمار می رود.
تیپ آذرماهی بهنوش بختیاری در فوتوشوتینگی برای ماهان دکور.
تیپ بهنوش بختیاری در کنفرانس خبری در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر.
مدگردی با پاندوار.
تیپ تبلیغاتی بهنوش بختیاری برای برند کیف و کفش چرم پاندوار.
تیپ بهنوش با لباس بختیاری شاد و رنگارنگ.
تبلیغ کیف و کفش پاندوار.
تیپ بهنوش بختیاری در یک مراسم هنری.
به هر حال، بهنوش بختیاری به واسطه فعالیت های هنری شاد و طنز گونه اش، در کانون توجه شرکت های تولیدی در زمینه های مختلف قرار گرفته که به نظر می رسد با توجه به میمیک چهره، استایل و نوع پوشش و طیف متنوع هوادارانش سفیر تبلیغاتی خوبی باشد.
الهام حمیدی: مدگرد خاص
الهام حمیدی، یکی دیگر از هنرپیشه های سینما و تلویزیون ایران است که در چند سال اخیر، کلکسیون مد و لباس وی بسیار مورد توجه قرار گرفته.
تصویر جدید الهام حمیدی در جشنواره برلین ۲۰۱۷ میلادی با تیپ خاص.
الهام حمیدی با انتشار تصویر بالا نوشت: “جشنواره فیلم برلین، فرصتی برای تداخل و تلاقی فرهنگی و سنت و فکر کشورها.”
این بازیگر پس از انتشار تصویر بالا که تیپ جدید او را در پایتخت سرد آلمان در فوریه ۲۰۱۷ میلادی به تصویر می کشد، نوشت:
“واقعا شرمنده ام از آن دسته دوستاني كه هميشه و همه جا انسان و با فرهنگ و با شعور هستند، اما واي از آن عده قليلي كه اخيرا در اینستاگرام من جا خوش کرده اند. من نمی دانم آن ها از كجا آمده اند و مدام در حال گير دادن، انتقاد و اظهار نظر هاي عجيب هستند. آن ها گاهی مانند گشت ارشاد می شوند و به حجاب و آرايش من گير می دهند. گاهي نیز طراح و كارشناس مد و لباس و دكتر تغذيه و چاقي و لاغري و زيبايي را به چالش می کشند.”
“از نظرات سازنده و مفید تشکر می کنم. اما هنگام مراجعه به صفحات دوستان با حساب های ساختگی مواجه می شوی . به هر حال من هر طوری كه تشخيص بدهم و راحت باشم آرايش مي كنم و لباس مي پوشم. همواره هم سعي داشته ام به اندازه قلب و اعتقاداتم و به شان شما و ايران عزيز احترام گذاشته و بسیاری از چیزها را رعایت کنم.”
“دوستداران واقعي خودم را كه در هر جاي ايران و دنيا هستند، دوست دارم و برای من قابل احترام هستند. اين حرف ها تنها جوابی براي اين دوستان بي هويت بود. اميدوارم اين فرهنگ زشت در دنياي مجازي كه با عکس گذاشتن من و همکارانم بلافاصله با عبارات مختلف و توهین آمیز از ما استقبال می کنند، اصلاح شود.”
این اظهارت جنجالی الهام حمیدی با بیش از ۴ هزار کامنت طرفدارانش مواجه شد و یکی از داغ ترین پست های سلبریتی های ایرانی در اینستاگرام بهمن ماه بود.
لباس سنتی جدید الهام حمیدی در جشنواره فیلم برلین که توسط سایه موسوی، طراح ایرانی آماده شده بود.
شب اکران خصوصی فیلم ما همه گنهکاریم در جشنواره فیلم فجر.
تیپ آبان ماهی الهام حمیدی با روسری آبی.
عکس آتلیه ای الهام حمیدی در مهر ماه ۹۵.
تیپ مانتو الهام حمیدی در مراسم هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد در تهران.
تیپ مانتو و آرایش الهام حمیدی در سفر به جزیره مرجانی کیش.
مدهای فرصت آفرین
با مقوله مد می توان فرهنگ سازی کرد و خبر ساز شد و تفکری را القا و تبلیغ نمود. حتی ما قادریم نمادهای گردشگری و تاریخی را معرفی کنیم. این ابزار وقتی با حضور چهره ها صورت بگیرد، بازتاب بین المللی پیدا می کند.
تصویری از مانتوی مریم معصومی، طرحی الهام گرفته از مسجد شیخ لطف الله در جشن حافظ.
امیدواریم همانطور که قبلا هم تاکید کردیم، مد و لباس سلبریتی های ایرانی چه در فیلم ها، تئاترها و سریال ها و چه در سبک زندگی عادی، منعکس کننده بخشی از هویت اقوام ایرانی باشد تا لباس های فاخر در کشور به خصوص میان نسل جدید بانوان کشور فراگیر گردد.
نفیسه روشن و همسرش با مانتویی به طرح برج آزادی تهران.
رونق مد و لباس فاخر و مبتنی بر فرهنگ ایرانی، ظرفیتی فرصت آفرین برای اقتصاد، کارآفرینی و توسعه گردشگری و فرهنگ سازی برای دوری از پست پوشی (پاره پوشی و . . . ) خواهد بود.
ماه چهره خلیلی در شانزدهمین جشن حافظ در سال ۹۴.