ویژگی های شخصیتی که در برخورد اول شناخته می شوند

ویژگی های شخصیتی که در برخورد اول شناخته می شوند

ویژگی های شخصیتی که در برخورد اول شناخته می شوند 

در و صحبت با دیگران می توانیم بسیاری از ویژگی های شخصیتی وی را تشخیص دهیم و وی را تا حدودی بشناسیم. بیشتر افراد در همان برخورد اول اطلاعاتی در مورد همه چیز شما، از میزان هوش گرفته تا وجدانتان به دست می‌آورند. با ما همراه باشید تا ببینید چگونه می‌توانید در برخورد اول با افراد تأثیر مثبتی بگذارید؟

 

کدام خصوصیات فردی شما در برخورد اول مشخص می‌شود؟
کارشناسان می‌گویند برای یک فرد تنها ۳ ثانیه زمان می‌برد تا مشخص کند از شما خوشش خواهد آمد یا خیر. شما می‌توانید برای گذاشتن تأثیر مثبت بر روی مخاطب خود یک لباس شیک بپوشید؛ اما معمولاً در برخورد اول حالت چهره اهمیت زیادی دارد.در ادامه به ۱۰ حدس و گمانی که افراد در نگاه اول درباره شما دارند، اشاره می‌کنیم:

 

۱- قابل‌ اعتماد هستید یا خیر؟
طبق تحقیقات محققان پرینستون، افراد ممکن است در کمتر از یک‌دهم ثانیه در مورد قابل‌اعتماد بودن شما تصمیم بگیرند.در این آزمایش عده‌ای دانشجو ‌را به دو گروه تقسیم کردند. به گروه اول عکس‌هایی از بازیگران را نشان می‌دادند و از آن‌ها می‌خواستند تا در کمتر از یک ثانیه در مورد جذابیت، شایستگی، دوست‌داشتنی بودن، پرخاشگری

 

و قابل‌اعتماد بودن آن‌ها نظر بدهند؛ اما گروه دوم به اندازه کافی وقت داشتند تا در مورد چهره‌ها اظهارنظر کنند. نتایج نشان داد که رتبه قابلیت اعتماد در هر دو گروه بسیار مشابه هم بود. این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم تقریباً بلافاصله بفهمیم آیا می‌توانیم به کسی اعتماد کنیم یا خیر.

 

۲- آیا از موقعیت اجتماعی بالایی برخوردار هستید؟
طبق یک تحقیق کوچک در هلند، افرادی که لباس‌های مارک‌دار می‌پوشند، به عنوان افرادی با موقعیت اجتماعی بالاتر محسوب می‌شوند.

 

۳- آیا پرخاشگر هستید؟
گاهی اوقات تأثیری کاملاً نادرست در برخورد اول ایجاد می‌شود و گاهی این تأثیر کاملاً نشان‌دهنده خصوصیات فردی مخاطب است.طبق یک آزمایش کوچک در کانادا، زنان در حال تحصیل، توانستند با نگاهی ۳۹ میلی‌ثانیه‌ای به عکس ۳۷ مرد، پرخاشگر بودن یا نبودن آن‌ها را درست تشخیص دهند. محققان میزان پرخاشگری این افراد را از طریق رفتاری

 

که در حین بازی یک بازی کامپیوتری نشان دادند، تعیین کرده بودند. همچنین ظاهراً صورت‌هایی که نسبت عرض به طولشان بیشتر است، پرخاشگرتر هستند.

 

۴- آیا باهوش هستید؟
طبق یک تحقیق که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، اگر به هنگام صحبت با مخاطب به چشمانش نگاه کنید، باعث می‌شود باهوش‌تر به نظر برسید.

 

۵- آیا قوی هستید؟
در یک دانشگاه به دانشجویان ۲۵ عکس از مردان سر تراشیده و مردانی با سر پر مو نشان داده شد. دانشجویان اکثراً به مردان سر تراشیده در مورد قوی‌تر و چیره‌تر بودن امتیاز دادند. نکته مهم این است که محققان دریافتند افرادی که موهای سر خود را تراشیده بودند، قوی و غالب جلوه می‌کردند، نه افرادی که موی سر آن‌ها ریخته بود.

 

۶- آیا موفق هستید؟
اگر می‌خواهید موفق به نظر برسید، لباس‌های خود را به خیاط بدهید تا برایتان بدوزد.در آزمایشی از ۲۷۴ نفر خواستند تا در مورد میزان موفقیت چند عکس بدون چهره در ۵ ثانیه نظر دهند. شرکت‌کنندگان عکس‌هایی را موفق می‌دانستند که کت‌وشلوارشان برایشان دوخته شده بود، نه عکس‌هایی که کت‌وشلوارهای آماده را نشان می‌دادند.

 

۷- آیا باوجدان هستید؟
ظاهراً سخت‌کوش‌ها در برخورد اول مشخص می‌شوند.طبق یک تحقیق، شرکت‌کنندگان با نگاه به عکس چهره افراد موفق شدند میزان وجدان آن‌ها را درست حدس بزنند.

 

۸- آیا ترفیع خواهید گرفت؟
در یک تحقیق کوچک در سال ۲۰۱۱ به دانشجویان عکس‌هایی از مانکن‌های مرد نشان داده شد که یا لباس رسمی پوشیده بودند یا لباس عادی. سپس از دانشجویان خواستند که نظرشان را در مورد پیشرفت کاری فرد موردنظر بگویند. شرکت‌کنندگان مردانی را در راه پیشرفت و ترقی می‌دانستند که در هر شرایطی لباس‌های جذاب پوشیده‌اند.

 

۹- آیا برونگرا هستید؟
طبق یک تحقیق، حالت چهره افراد برونگرا شادتر است، در نتیجه سریع شناسایی می‌شوند.

 

۱۰- آیا مذهبی هستید؟
طبق یک تحقیق، افرادی که ظاهری پرانرژی و مرتب دارند، لبخند می‌زنند و آرامش دارند، بیشتر به عنوان افراد مذهبی در نظر گرفته می‌شوند.

 

 

ویژگی های شخصیتی که در برخورد اول شناخته می شوند