معرفی انواع ماسک های مفید برای پوست شما

معرفی انواع ماسک های مفید برای پوست شما

معرفی انواع ماسک های مفید برای پوست شما 

ما در این مطلب به شما انواع بهترین را معرفی می کنیم که پوست را نرم و سفت و روشن می کنند. 

ماسک موز و جو

مواد لازم:

۱ عدد موز

ا پیمانه جو

۱ قاشق سوپخوری آب

 

تمام مواد را داخل مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید. سپس روی صورت بزنید پس از نیم ساعت به آرامی با انگشتان مواد را با حرکت دایره وار روی پوست بمالید. این ماسک هم پوست را مرطوب می کند و هم جوش های سر سیاه را از بین می برد. این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید تا تاثیرش را روی پوست ببینید.

برای از بین بردن زخم جوش

جای زخم جوش ها و آکنه ها روی پوست بسیار آزار دهنده هستند. پوست صورت بسیار حساس است و باید هنگام خرید محصولات دقت بالایی داشت زیرا دارای موادی شیمیایی هستند که برای پوست مضر است. به همین دلیل بهتر است این محصولات را با مواد طبیعی در خانه درست کنید.

 

مواد لازم:

نصف قاشق سوپخوری عسل

۱ قاشق سوپخوری جو دوسر

 

مواد را با هم ترکیب کنید و به مدت نیم ساعت روی پوست قرار دهید. سپس با آب سرد بشوئید و خشک کنید. این کار را ۲ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه را زودتر ببینید.

برای سفت کردن پوست

۱ قاشق سوپ خوری عسل

۱ قاشق سوپ خوری سفیده تخم مرغ

۱ قاشق سوپ خوری جو دوسر

۱ قاشق سوپ خوری کشک

 

تمام این مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و به پوست بزنید. پس از نیم ساعت با آب گرم بشوئید. هنگام شستشوی صورت با ماساژ دایره وار این کار را انجام دهید تا تمام کثیفی های پوست تمیز شود. این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید.

برای مبارزه با اشعه های مضر آفتاب

اشعه های مضر ماوراء بنفش آفتاب تاثیر ویران کننده بر پوست دارد زیرا اگر یورش رادیکال های آزاد را کنترل نکنید ممکن است مشکلات پوستی، سرطان پوست و پیری پوست بیاورد. آنچه نیاز دارید آنتی اکسیدانی است که با این ماسک می توانید به دست بیاورید.

 

مواد لازم:

نصف پیمانه خمیر توت فرنگی

۱ پیمانه کشک

نصف پیمانه بلغور جو

 

مواد را با هم ترکیب کنید و ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس با آب سرد بشوئید و خشک کنید. می توانید این ماسک را ۵ بار در هفته استفاده کنید.

جلوگیری از تجمع چربی روی پوست

داشتن پوست چرب کمی پر دردسر است زیرا نیاز به مراقبت زیادی دارد. هیچ وقت به خاطر چرب بودن پوست استفاده از نرم کننده ها را کنار نگذارید.

 

مواد لازم:

۱ پیاله بلغور جو

۱ قاشق سوپ خوری عسل

آب لیمو

۱ عدد سفیده تخم مرغ

 

مواد را با هم ترکیب کنید و به مدت نیم ساعت روی پوست قرار دهید. سپس با آب سرد بشوئید. این کار را ۲ بار در هفته انجام دهید.

 

 

معرفی انواع ماسک های مفید برای پوست شما