درباره تبلیغات مقایسه ای و تاثیرگذاری آن
درباره تبلیغات مقایسه ای و تاثیرگذاری آن
مقایسه ای می خواهد به ما مزیت های استفاده از یک محصول و برتری های آن نسبت به رقبا را نشان دهد. تبلیغات مقایسهای به این معنا است که شما بهطور مستقیم محصول یا کسبوکار خودتان را با محصول یا کسبوکار یکی از رقبا مقایسه میکنید.
این رویکرد نسبت به تبلیغات عموماً توسط شرکتها در قالب یک استراتژی جایگاهیابی رقابتی در بین فعالیت های بازاریابی مورداستفاده قرار میگیرد. در بازارهای بهشدت رقابتی، تبلیغات مقایسهای بهطور بالقوه راه و روشی برای متمایز ساختن خودتان از دیگر رقبا در ذهن مصرفکنندگان است.
هدف
هدف اصلی تبلیغات مقایسهای تثبیت و معرفی خدمت یا محصولی است که شرکت شما ارائهکننده آن است و شرکت رقیب شما آن را ارائه نمیکند. اصولاً شما برای مشتریان چیزی فراهم میآورید که جدای از خود محصول قادر به اشاره و معرفی کردن آن هستید. مثلاً غیر از اشاره به بهترین کیفیت یا کیفیت خوب،
میتوانید به طول عمر بیشتر مواد استفادهشده برای تولید محصول خود نسبت به مواد مصرفی رقیب خودتان اشارهکنید. برای موفقیت در این رابطه باید به ویژگی یا کیفیتی اشارهکنید که مشتریان به آن اهمیت میدهند.
قهرمان یا چالش گر
تبلیغات مقایسهای همیشه منطقی به نظر نمیرسد. یک برند قهرمان یا یک برندی که بیش از هر برند دیگر در بازار و بین مخاطبین خودش شناختهشده است، اغلب باید از این رویکرد دوری کند. بااینوجود، یک برند چالش گر که به رقابت با یک برند شناختهشده در بازار از این طریق میپردازد اغلب میتواند از این استراتژی مزیتهای زیادی به دست آورد.
از طریق برند خودتان با یک برند برتر و شناختهشده، شما اغلب این موضوع را میخواهید به مخاطب خود نشان دهید که برند شما از چه جنبههایی یک برند مطرح و شناختهشده در بازار مطرح میشود. اما اگر پیشازاین رویکرد شما خودتان بهعنوان یک رهبر در بازار شناختهشده باشید، از طریق مقایسه خودتان با یک برند دیگر که کمتر شناختهشده است، در عمل از ارزش و اعتبار خودتان در بازار کم میکنید.
اگر مثلاً مدیریت یک شرکت کنترل آفات را بر عهدهدارید، میتوانید در این رابطه اقدام به مقایسه کیفیت، قیمت و تضمین محصول یا اعتبار خدمات خودتان با برند برتر و رهبر بازار کنید. مثلاً میتوانید در تبلیغات خود بگوئید که شما همان محصول و همان کیفیت را باقیمتی معادل 10% کمتر از شرکت x عرضه میکنید.
یا مثلاً یک فروشگاه محلی عرضهکننده محصولات لبنی میتواند اعلام کند که ماست یا بستنی ما قند کمتری نسبت به ماست یا بستنی شرکت x دارد. درواقع هدف دادن دلیلی روشن و منطقی به مشتری برای خرید کردن از شماست.
خطرات یا مشکلات
در این رابطه رعایت جانب احتیاط بهمنظور اجتناب از خطرات قانونی بسیار لازم و ضروری است. اولازهمه باید توجه داشته باشید که اگر در تبلیغات مقایسهای خود در مورد یکی از برندهای رقیب که اعتبار و طرفداران بسیار زیادی در بازار برخوردار است، چیزی بگوئید که از اعتبار وی کاسته شود،
بازار ممکن است نسبت به برند شما عکسالعمل خوبی نشان ندهد. همچنین باید توجه داشته باشید که با نام بردن از برند رقیب در تبلیغات خود توجه مخاطبین و بازار را به آن برند معطوف میکنید. همچنین باید توجه کنید که چیزی را در این تبلیغات عنوان نکنید که بهانهای برای اعتراض و شکایت آن برند از شما باشد.
همچنین باید توجه داشته باشید که در پاسخ به تبلیغات مقایسهای شما برند رقیب هم ممکن پیامی را در انتقاد از برند شما در بازار منتشر کند.
جهت تبلیغات اینترنتی در سایت پارس ناز و مشاوره می توانید با ما در ارتباط باشید.
پورتال جامع سایت پارس ناز با چندین سال تجربه و آمار بازدید بالا آماده انجام کارهای تبلیغاتی شما می باشد. موقعیتی بسیار مناسب برای تبلیغات ، کالا – سایت و… برای شما عزیزان باشد جهت اطلاعات کامل با ما در تماس باشید.
تماس با ما از طریق ایمیل :
شماره تماس : 09138200931
میلاد متقی
جهت مشاهده پلن های تبلیغاتی ما نمایید