همه چیز درباره عروسی بهاره رهنما و همسر جدیدش

همه چیز درباره عروسی بهاره رهنما و همسر جدیدش

همۀ چیز درمورد عروسی و همسر جدیدش 

عروسی شنبه شب برگزار شد و همه ي مخاطبین را در بهت فرو برد, اکنون باید ببینیم که داماد و عروس چه ماجراهایی با هم در روز عروسی داشته اند. جشن عروسی بهاره رهنما , واکنش آغاز برخی از ما,بنا به سوابق ذهنی که از بازیگران داریم, این بودکه “حتماً گریم نقش جدیدش هست” اما با دقت اکثر به عکس و کپشن, دوزاری‌مان می‌افتاد :

 

بهاره‌ رهنما بازیگر مفید کشورمان که مدتی هست از همسر سابقش “پیمان قاسم‌ خانی”فیلم نامه‌نویس و کارگردانِ آثار خنده دار کشورمان جدا شده, این بار با فردی به نام “امیر خسرو عباسی” مالک یک برند بهداشتی‌ مطرح, ازدواج کرده است

و هنوز در فضای خارق العاده کلیت ماجرا بودیم که عکس‌هاي جدیدی, توسطِ خود بانو بازیگر,در پیج اینستاگرام 2 میلیون و 600 هزار فالوئری و کانال تلگرامی‌اش که صبح حدود 6 هزار ممبر داشت اما با انتشار اکثر عکس‌هاي این مراسم خصوصی به حدود 20 هزار ممبر رسید, پشت سر هم منتشر شد

 

و نزدیکی ها بعد از ظهر بود که کلیپی هم متشکل از عکس‌ عقد و حلقه‌ها و سفر و زیارت و خلاصه دونفری‌ هاي بانو رهنما و همسرشان, از راه رسید و دست به دست شد!

در کشور و فرهنگ ما, جشن عروسی افراد به ویژه چهره هاي مشهور یک رخداد خصوصی هست وحتی افراد عادی دوست ندارند عکس و فیلم مراسم شان بین عموم دست به دست شود,چه برسد به چهره‌هاي دنیای ورزش و هنر و سلبریتی‌ها. از آن جا که معمولاً همین سلبریتی‌ها و به شکل خاص,

 

خود سرکارخانم رهنما از مدافعان سرسخت احترام به حریم خصوصی افراد و چهره‌ها هستندو کافی هست هنگامِ بحران‌هایي مانند جدایی و اختلافات خانوادگی, مردم و طرفدارانشان بپرسند:”چرا و ماجرا چیست”؟ تا اعتراضی به این مضمون داشته باشند که: هر شخصی, حتی چهره‌ها,

 

حق دارند حریم شخصی خودشان را داشته باشند و درمورد رویدادهاِ زندگی خصوصی‌شان به هیچ کس توضیح ندهند,انتشار بی‌محابای عکس و فیلم‌هاي جشن عروسی, حرکت بسیار عجیبی بود.پرونده امروز زندگی‌درود, قرار هست به بررسی ابعاد رخداد دیروز بپردازد. اگر شما هم مانند ما, فکـتان افتاده

 

و هنوز جمع نشده, همراهمان باشید تا ضمن بازبینی خصوصیت‌هاي این عروس و داماد و جشنشان,هم گریزی بزنیم به رویدادها تقریباً نمونه و هم برای چندمین بار اعتراض کنیم که:شما بانو یا آقای سلبریتی! تکلیف ما را روشن کن: سرانجام زندگی شخصی تو,یک حریم خصوصی و متعلق به خودت هست یا یک فضای عمومی و جولانگاه مردم؟

*همۀ دعوتید
بانو رهنما این‎بار هم طبق روال مادام العمر‎اش طرحی نو درانداخت و هوادارانش را خیلی خودمانی و محرم دانست و عکس‎هاي عروسی‎اش را هم از زوایای گوناگون منتشر کرد. بهاره رهنما, هم‌چنین کاملا سخاوتمندانه و بدون نگرانی از لوث شدن زحماتش برای خاص برگزار شدنِ مراسم ازدواج خود, از تک تک لحظات عروسی

 

فیلم و عکس گرفته, در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرامش منتشر کرده‎ و درمورد همه ي‎شان اطلاعات جامع و کاملی در اختیار بیش از دو میلیون مخاطبش قرار داده‎‎هست;

 

یعنی شما ممکن هست جزئیات مراسم ازدواج خودتان را دقیق به یاد نداشته‎باشید ولی هم اکنون دقیقا می‌دانیدآرایش, تاج, دسته‌گل, و کیک عروس بانو کار چه کسی هست, تشریفات را کدام موسسه برعهده داشتهو کدام استودیوی عکاسی, عکس‎هایي چنین باکیفیت انداخته‎هست.

 

بانو با سه حرف “ع”, “ش” و “ق” طراحی شده تا به‎خوبی نشان دهنده عشق پرشور زوج ها باشدو با نگین‎هاي فراوان تزیین شده‎ هست; کیک سفید سه طبقه, گردن‎بند بلند مزین به نام الله و ژست‎هاي عاشقانه در زوایای گوناگون هم سوژه بقیه عکس‎هاست. جشن پیوند “بهاره” و “امیرخسرو” هم در یک باغ پرشکوه برگزار شده و میزبان افراد شناخته‎شده‎اي بوده ‏هست.

بانو رهنما فعلاً درگیرودار جشن و سرور هست و بزرگترین دغدغه‎اش این هست که تعدادی “پیج فیک” اینستاگرامی با عکس و نام او ساخته شده و از هوادارانش می‎خواهد این پیج‎ هاي غیرواقعی را “ریپورت” کنند اما باید دید بعد از گذشت زمانی از این خوشحالی و ذوق‎زدگی, در دنیای مجازی و حقیقی, گنجایش بردباری تبعات کارش ” رونمایی از شخصی‌ترین لحظات زندگی را دارد یا باز می‎خواهد دیگران را به فضولی و سرک کشیدن در زندگی خصوصی‎اش متهم کند؟

 

*واکنش سلبریتی‌هایي که عکس عروسی‌شان لو رفت, چه بود؟

یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که ممکن هست برای یک سلبریتی بیفتد, لو رفتن و دست به دست شدن عکس هاو فیلم‌هاي خصوصی‌اش هست و اگر این عکس‌ها متعلق به یکی از خصوصی‌ترین رویدادها زندگی هر شخصیعنی جشن ازدواج باشد, شرایط بدتر می‌شود و اینگونه رویدادها گرچه نادر, به طور معمول و طبیعی با واکنشآن چهره به شکایت از مسببان آن ختم میشود.

 

یکی از قدیمی ترین رویدادها در این اساس, لو رفتن عکسهای مراسم ازدواج یک فوتبالیست پرطرفدار در اوایل دهه 80 بودکه به سرعت اکران شد. ظاهراً فردی از داخل مراسم این عکس ها را گرفته و در ادامه منتشر کرده بودکه با شکایت آن فوتبالیست همراه شد. منتشر شدن ویدیو عروسی یک بازیگر زن هم در سال 86,صدمات روحی زیادی به او و خانواده اش وارد کرد و این بازیگر زن بعد از اکران شدن آن فیلم, تا مدت ها منزوی شد.

به ظاهر مسئول آتلیه تهیه عکس و فیلم جشن, فیلم را بعنوان نمونه کار به همکارش داده و آن فرد همبرخلاف اخلاق حرفه اي, فیلم را منتشر کرده بود که قضیه با پیگیری هاي قانونی و قضایی این بازیگر,اتمام گرفت ولی بدبختانه کار از کار قبل بود. خلاصه تا اکنون پیشینه نداشته یک چهره شناخته شده,با دستِ خودش,

 

عکس‌هاي خصوصی‌ترین مراسم زندگی‌اش را منتشر کند و چیزی که از دیروز تا به‌حال همه ي را شگفت زده کرده,منتشر شدن عکسهای جشن ازدواج “بهاره رهنما” توسط خودش هست!هرچند پوشش او در این عکس ها, کاملاً منشوری نبود اما همین نوع پوشش در اکثر عکس ها نشان می دهدرهنما کاملاً آگاهانه و با برنامه اقدام به اینکار کرده هست و با این حساب نخستین سلبریتی هست که از انتشار عکسهای خصوصی اش دلخور نیست

 

*کاربران شبکه های مجازی به عکسهای جشن ازدواج بهاره رهنما چه واکنشی نشان دادند؟

عکس‌هاي ازدواج دوباره بهاره رهنما, دیروز جزو داغ ترین اخبار و پربازدیدترین عکسهای شبکه های مجازی بودو واکنش مخاطبان این فضا, چه در گروه‌هاي تلگرامی, چه در پیج‌هاي اینستاگرامی زیر این عکس‌ها و چه در قالب توئیت,قابل تامل بود. اگر بخواهیم نظرات و واکنش مخاطبان اینستاگرامی در این خصوص را طبقه بندی کنیم,می‌توان نخستین دسته را “ذوق زدگان” دانست; کسانی که شاد شده اند یا دست کم به ظاهر ابراز شادمانی میکنند.

 

این افراد به گفتن تبریک و آرزوی موفقیت اکتفا می‌کنند. مثلا “مهناز” یکی از کاربران میگوید:”با آرزوی برترین ها برای هنرمند عزیز کشورمان … خوشبخت و شاد باشید بانو!”دسته دیگر “الگو بگیرها” میباشند که به تحلیل و پرس و جو دربارهسبک و سیاق جشن و لباس و تاج و تور و پذیرایی پرداخته اند;

 

“مهدیس” یکی از این کاربران هست که از تاج عروس بانو خوشش آمده و نوشته:”تاج قشنگیه! کسی میدونه این مدل تاج ها رو کجا میشه سفارش داد؟”.یا کاربر دیگری که از پیراهن تور رهنما خوشش نیامده و نوشته: “لباسش افتضاااحههههه”.

دسته دیگر اما افرادی میباشند که میتوان نام “منتقدان” و “ایرادگیرها” را بر آنها گذاشت و در این شبکه ها به وفور یافت میشوند;مثلا کاربری که در انتقاد به این رفتار بانو بازیگر ابراز کرده:”واسه بازیگرا ازدواج و طلاق مانند عوض کردن لباس شده”.

 

در واقع این دسته از کاربران از سبک زندگی سلبریتی ها گلایه دارند و در عین حال علاقه مندند ببینند انها چه می‌کنند!در کنار پیام هاي افسوس یا آرزوی سعادت, بحث و جدل هاي لفظی زیر این پست‌ها, بین مخاطبان هم دیدنی هست.نظرات بررسی شده از پیج اینستاگرام استودیوی فیلمبرداری مراسم بانو رهنما برداشته شد .

*زندگی خصوصی شیشه اي!
اصلاً چرا انتشار عکسهای ازدواج رهنما باید مهم باشد؟ چرا باید بین این همه ي درد و دشوار , به این موضوعاین قدر ضریب داد؟ رهنما هم مانند خیلی هاي دیگر! مدتی زندگی مشترک داشته آن هم با یک فیلم نامه نویس پیروز و مشهور, اکنون هم بعداز حدود دوسال جدایی تصمیم به ازدواج دوباره گرفته! دشوار ماجرا کجاست؟

 

برای درک اهمیت ماجرا کمی باید به عقب تر برگردیم. به روزهایی که رهنما در اینستاگرامش عکسهای خانوادگیمنتشر می‌کرد. گذشت و گذشت تا اینکه دوز عکسهای خانوادگی بانو بازیگر کم شد.هواداران و دنبال کننده هایي که مدت ها پیگیر زندگی زناشویی زوج مشهور و پرطرفدار بودند نگران شدند که احتمالا

 

زندگی آنها به جدایی ختم شده! گرچه نگرانی شان هم بی جا نبود. اما بهاره رهنما مانند خیلی ازسلبریتی هاي دیگر ترجیح داد سوال ایجاد شده را به شکل واضح پاسخ ندهد و تلویحاً گله کنداز کسانی که در زندگی او سرک میکشند!

بعد هم پستی منتسب به او منتشر شد که در آن به تمام آقایان توهین خیلی بدی شده بود.در نهایت دیروز عکس بی کیفیتی از مراسم ازدواج بهاره رهنما منتشر شد که در ظاهرتوسط یکی از مهمانان اکران شده و به نظر می‌رسید مورد رضایت رهنما نبوده!

 

بعد هم کمند امیرسلیمانی تصویری منتشر کرد و در نهایت کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی رهنما پر شداز عکسهای مربوط به این مراسم. اکنون با این توضیح میشود ابعاد عجیب انتشار وسیع عکسهای مراسم توسط رهنما را به این شکل ارزیابی کرد:

 

در همه ي جای جهان مردم نسبت به زندگی خصوصی سلبریتی ها به ویژه هنرمندان کنجکاو میباشند,کنجکاوی که احتمالاً چیزی به انها اضافه نکند اما ضرر آن چنانی هم ندارد و در این مورد خودهنرمندان مشهور به فروش عکسهای ازدواج, تولد فرزند و… به رسانه ها اقدام و به طور اختصاصی پوشش برنامهرا به یک رسانه محول می کننداما نکته مهم در این هست که انتشار عمومی این چنین تصاویریدر فرهنگ و زندگی اجتماعی ما پذیرفته شده نیست.

 

در آن سوی جهان در راستای همین دقت به کنجکاوی مردم, خود هنرمندان جدایی و ناسازگاری سلیقه شاندر زندگی مشترک را هم از طریق مدیر برنامه, وکیل یا بسترهای شبکه های مجازی به شکل رسمی پوشش میدهند.

ماه عسل بهاره رهنما

* در همۀ جای جهان هنرمند نسبت به هنجارهای جامعه اش متعهد هست, یک هنرمند در مراسم اسکار نمی تواندبا هر لباسی که خواست آماده شود یا در شبکه های مجازی هر موضع سیاسی که خواست بگیرد;متناسب با فرهنگ ما شکل ماجرا درمورد هنرمندان ایرانی تغییر می‌کند به ویژه اگر آن فرد در تلویزیون اکثر فعال بودهو به واسطه رسانه ملی مشهور شده باشد تا سینما. چهارچوب رفتار هنرمند در کشور ما خیلی متفاوت و متعهدانه تر هست.

 

هنرمند به فرهنگ مردم کشورش مانند قناعت, صبر, ادب, احترام به بزرگ تر و… متعهد استو بارها هنرمندانی را در قاب تلویزیون دیدیم که درمورد موضوعات گوناگون به مردم پیشنهاد هایي داشتند.قطعاً نمی‌خواهیم ادعا کنیم با انتشار این عکسهای, چندین و چند ارزش و هنجار جامعه ما شکسته شدهو کاملاً پذیرفته شده هست که مراسم ازدواج یک هنرمند باید از سطح عمومی زندگی مردم هم بالاتر باشد;اما انتشار وسیع عکسهای چنین مراسمی آن هم با آن پوشش قابل درک نیست.

 

* در شمار زیادی از مراسم هنری و حتی مراسم خصوصی هنرمندان بین المللی, شاهد این هستیم کهبرندهای مشهور جهان بعنوان پشتیبان مالی بخشی از کار را به عهده دارند اما در این اساس فعالیت ها بسیار شفاف هست.

 

به نظر می‌رسد بخشی از عکسهای منتشر شده توسط رهنما در قالب تشکر از مزون, استودیوی فیلمبرداری,آرایشگر, تشریفات و حتی پافشاری روی برند تولیدات آقای داماد هم در این مورد بوده! هر چند این ادعا را نمیتوان اثبات کرداما برخی زوایای انتشار این عکسهای را باز میکند. نکته دیگر اینکه در تمام عکسهای اینستاگرامی خدمات دهنده اي تگ شده که محتوای پیج خودش مناسب نیست.

* این بخش از مقاله مختص بانو رهنما نیست و درمورد جایگاه سلبریتی ها در جامعه ماست. هنرمند می تواندمیانبُر مهمی باشد برای جا انداختن خیلی چیزها در یک جامعه. احتمالا بخشی از نقد ماجرا متوجه کسانی باشدکه دوست دارند سلبریتی ها را فراتر از یک بازیگر, مجری, فوتبالیست و… با حضور در ویژه برنامه هاي عیدو مناسبت هاي

 

دیگر در قامت یک الگو, جامعه شناس یا مشاور خانواده معرفی کنند و این جاست که اثر رفتارهایآن آدم روی جامعه اکثر میشود و خرج اشتباهاتش بالاتر میرود.آن وقت آن بازیگر, مجری یا هر کس دیگری هر جور دلش بخواهد به انواع جلوه گری برای جامعهدست می‌زند و مثلا و و لوازم آرایش هم می‌کند.

 

به طورمثال یکی از سلبریتی هابه دلیل ازدواج با همکارش مدتی توی دید بود, بعد هم عکس صورت ضرب و شتم شده اش رامنتشر کردو این روزها هم که به شکل دیگری حاشیه ساز شد. مخلص کلام, سلبریتی ها را به طور شفافدر جایگاه حقیقی شان معرفی کنیم; نه اکثر, نه کمتر.

عروسی بهاره رهنما،مراسم ازدواج بهاره رهنما،

عروسی بهاره رهنما و همسر جدیدش،عکسهای بهاره رهنما

 

مطالب مرتبط :

 

 

همه چیز درباره عروسی بهاره رهنما و همسر جدیدش