نکاتی درباره ورزش شنا برای مادران باردار

نکاتی درباره ورزش شنا برای مادران باردار

نکاتی درباره ورزش شنا برای مادران باردار 

برترین برای مادران هست،این ورزش می‌تواند برای مادران و جنین آنها بسیار خوب باشد و موثر واقع گردد.برترین ورزش برای یک خانم باردار در آب هست. آب به خاطر خاصیت بی‌وزنی که در بدن ایجاد می کند، مانع فشارهای معمول بر کمر و زانو می شود و به همین دليل برترین ورزش برای خانم‌هايي هست که دچار کمردردهای دوران و به خصوص دیسک کمر شده‌اند.

 

اگر در شنا تبحر دارید، برترین ورزش، شنا به پشت هست (کرال یا پروانه)، پادوچرخه زدن در آب هم بسیار خوب هست. اگر شنای‌تان خوب نیست، کافی هست در آب پیاده‌روی کنید. از پیاده‌روی روی زمین خیلی بهتر هست.

 

نکته:

استخرهای شلوغ و کثیف اصلا مناسب شما نیستند. یک استخر کاملا تمیز را گزینه کنید و نخستین سانس صبح را به استخر بروید که آب در تمیز‌ترین حالت ممکن هست. بعد از استخر به خوبی خود را شست‌وشو دهید. هرگز از بتادین برای ضدعفونی کردن خود بهره گیری نکنید که در بارداری ممنوع هست. در طول شنا گاهی استراحت کنید و آب و مواد قندی بخورید. اجازه ندهید نبض‌تان خیلی بالا برود.

 

چقدر انجامش دهیم؟

میتوانید شنا را با نیم در روز شروع کنید و به 2 ساعت برسانید. بر زمینه توانایی خودتان عمل کنید و مواظب باشید خیلی خسته نشوید.

 

ورزش شنا در بارداری چه سودی دارد؟

 به گزارش پارس ناز شنا تمام عضلات شکم و پا‌ها و دست‌ها را تقویت میکند و برترین ورزش دوران بارداری هست. برای خانم‌هايي که کمردرد شدید دارند، به جای همه ي ورزش‌هاي دیگر، شنا یا پیاده‌روی در آب پیشنهاد میشود.

 

 

نکاتی درباره ورزش شنا برای مادران باردار