قرار دادن این غذاها و خوراکی ها در مایکروویو ممنوع

قرار دادن این غذاها و خوراکی ها در مایکروویو ممنوع

قرار دادن این غذاها و خوراکی ها در مایکروویو ممنوع 

برای گرم کردن هر غذایی مناسب نیست و برخی غذاها اگر درون این دستگاه قرار داده شوند برای ما بسیار مضر خواهند شد. غذایی که می خورید هر چقدر هم سالم و خوشمزه باشد اگر در مایکروویو گرم شود فواید سلامتی اش را از دست می دهد و باعث مسمومیت غذایی می شود. در این جا لیستی از غذاهایی که باید تازه و بلافاصله پس از پخته شدن مصرف شوند را آورده ام.

 

کرفس

بهترین سبزی که می توان در سوپ مصرف کرد کرفس است اما تا زمانی که در مایکروویو گرم نشده باشد. کرفس حاوی نیترات است که این ماده بعد از دو بار گرم شدن تبدیل به نیترات سمی و نیتروسامین سرطان زا می شود.

 

تخم مرغ

شک ندارم که کسی نیست املت یا نیمرو را دوباره گرم کند. اما باز هم می خواهم این اخطار را به شما بدهم که تخم مرغ ها بعد از دوبار گرم شدن سمی می شوند. تخم مرغ را در سالاد یا ساندویچ استفاده کنید تا دوباره مجبور به گرم کردنش نباشید.

 

اسفناج

کسانی که برنامه های غذایی سالمی دارند معمولا اسفناج زیاد مصرف می کنند چون دارای ویتامین ها و مواد معدنی بیشماری است. اسفناج حاوی مقدار زیادی نیترات است که بعد از گرم شدن تبدیل به نیتریت و نیتروسامین می شود.

 

قارچ

درست است که قارچ ها حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین و آمینو اسید هستند اما هضم آن ها مدت زمان زیادی می برد. اما زمانی که این غذا را گرم می کنید چه اتفاقی می افتد؟ ترکیب و فرمول پروتئین ها تغییر می کند و این باعث ایجاد دل درد و گاز معده می شود.

 

سیب زمینی

سیب زمینی ها با دو بار گرم شدن طعم و فواید سلامتی شان را از دست می دهند و اگر داخل فویل در دمای اتاق نگهداری شوند باعث ایجاد مسمویت غذایی حاد می شوند. اگر سیب زمینی زیاد پخته اید و اضافی آمده با آن پوره یا سیب زمینی سرخ شده درست کنید.

 

مرغ

ترکیب پروتئین این غذا با گرم شدن تغییر می کند و این باعث ایجاد مشکلاتی در هضم و گوارش می شود. پس با مرغ های اضافه سالاد درست کنید.

 

چغندر

چغندر حتی در سوپ هم فواید سلامتی خودش را دارد اما دوبار گرم کردن آن پیشنهاد نمی شود چون ریشه چغندر نیز سرشار از نیترات است.

 

برنج

برنج سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آمینو اسید است. اما علاوه بر این ها حاوی یکسری باکتری ها نیز هست که حتی با پخته شدن برنج باز هم زنده می مانند. اگر برنج پخته را در دمای اتاق نگه دارید باکتری ها دو برابر می شوند و این باعث مسمومیت غذایی می شود. دوباره گرم کردن غذا نیز مشکل را رفع نمی کند.

 

 به گزارش پارس ناز بهترین کار این است که غذا را بلافاصله بعد از آماده شدن سرو کنید و باقیمانده غذا را تا یک ساعت بعد از پخته شدن برای یک روز بعد در یخچال قرار دهید.

 

 

قرار دادن این غذاها و خوراکی ها در مایکروویو ممنوع