خانه » آخرین مطالب » مقالات مدیریتی » ۱۰۰ سؤال مهم که مدیران باید از خودشان بپرسند
Man in Question Mark Maze
Man in Question Mark Maze

۱۰۰ سؤال مهم که مدیران باید از خودشان بپرسند

سوال

سؤال پرسیدن یکی از ملزومات پیشرفت کردن است. سؤالات تخیل ما را فعال می‌کنند، جلوی اتفاقات ناگوار را می‌گیرند و راههایی را به سمت مقصد به ما نشان می‌دهند که انتظارشان را نداشتیم. در دنیای کاروکسب نیز سؤال پرسیدن از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است. جیم کالینز (نویسنده‌ی کتاب از خوب به عالی) و مارشال گلداسمیت (استاد دانشگاه هاروارد) تنها تعداد معدودی از افراد زیادی هستند که به مدیران و صاحبان کاروکسب پیشنهاد می‌کنند همیشه سؤالاتی را از خود بپرسند و برای این کار سؤالاتی را در اختیار آنها قرار می‌دهند. آنچه در ادامه می‌خوانید مجموعه‌ی باارزشی از سؤالاتی است که مدیران عامل شرکت‌ها، مؤسسان سازمانها، اساتید و نویسندگان حوزه‌ی کاروکسب، بازاریابان و فروشندگان بزرگ و اشخاص شناخته‌شده‌ی دیگر صنعت و بازار به مدیران پیشنهاد می‌کنند همواره از خودشان بپرسند.

۱)    چگونه می‌توانیم به شرکتی تبدیل شویم که شرکت خودمان را از بازار حذف کند؟
دنی میر، مدیرعامل گروه Union Square Hospitality

۲)    آیا محصول ما مرتبط با نیاز بازار است؟ پنج سال دیگر چطور؟ ده سال دیگر چطور؟
دبرا کین، مشاور و نویسنده‌ی حوزه‌ی نوآوری

۳)    اگر انرژی رایگان بود، چه کارهای متفاوتی را انجام می‌دادیم؟
تنی هایش، مدیرعامل زپوس
هایش در ادامه توضیح می‌دهد: “این آزمایشی است برای اینکه ببینیم اگر منابع متفاوتی در اختیار داشته باشیم چگونه در ساختار خود تغییراتی ایجاد خواهیم کرد.”

۴)    نیروهای من چه حسی از کار کردن برای من دارند؟
رابرت ساتون، نویسنده و استاد مدیریت دانشگاه استنفورد

۵)    اگر ما در این کاروکسب نبودیم، آیا امروز وارد آن می‌شدیم؟ اگر پاسخ منفی است، چه اقداماتی می‌توانیم راجع به آن انجام دهیم؟
پیتر دراکر، نویسنده و استاد مدیریت

۶)    چه مدالی می‌خواهیم به گردنمان آویخته شود؟
مارسی ماسورا، بازاریاب دیجیتال و استراتژیست برند در گروه MSL

۷)    آیا اوضاع سودآوری ما نامساعد است؟
جاناتان بایرنس، نویسنده و استاد دانشگاه MIT
بایرنس در ادامه توضیح می‌دهد: “بعضی از سرمایه‌گذاری‌ها خیلی جذاب به نظر می‌رسند، اما در واقع سرمایه‌ی شرکت را می‌برند و تمرکز روی خط اصلی کاروکسب را به هم می‌زنند.”

۸)    چه چیزهایی برای بازار مهم است که ما به آن اهمیت نمی‌دهیم؟
چیپ کانلی، مؤسس Joie de Vivre Hospitality

۹)    در چند ماه گذشته، کوچکترین تغییری که ایجاد کردیم که باعث شد مثبت‌ترین نتایج را بگیریم، چه تغییری بوده است؟ چه چیزی در آن تغییر کوچک وجود داشت که چنین نتایج خوبی به دنبال داشت؟
رابرت چیالدینی، نویسنده و استاد دانشگاه یالتی آریزونا

۱۰)    آیا ما به اندازه‌ی کافی به شرکایی که شرکت‌مان برای موفقیت به آنها نیاز دارد، توجه می‌کنیم؟
ران آدنر، نویسنده و استاد دانشکده‌ی کاروکسب تاک

۱۱)    چه چیزهایی مانع این می‌شوند که تغییراتی را که می‌دانم از من رهبر تأثیرگذارتری می‌سازند، ایجاد کنم؟
مارشال گلداسمیت، استاد دانشگاه هاروارد

۱۲)    پیامدها و نتایج تصمیماتی که الآن می‌گیرم در ۱۰ دقیقه، ۱۰ ماه و ۱۰ سال آینده چگونه خواهند بود؟
سوزی ولچ، نویسنده

۱۳)    آیا در ۱۰۰ درصد زمانی که نقش یک مدیر را دارم، تماس چشمی برقرار می‌کنم؟
تام پیترز، نویسنده و استاد مدیریت

۱۴)    کوچک‌ترین جزء یک مسئله که می‌توانیم آن را حل کنیم، چیست؟
پل گراهام، مؤسس YCombinator

۱۵)    آیا سرعت تغییرات ما به اندازه‌ی سرعت تغییرات جهان پیرامون ما است؟
گری همل، نویسنده و استاد مدیریت

۱۶)    اگر هیچ‌کس از دستاوردهای من خبر نداشت، سبک رهبری‌ام چقدر تفاوت می‌کرد؟
آدام گرانت، نویسنده و استاددانشگاه وارتون

۱۷)    کدام مشتری‌ها نمی‌توانند بخشی از بازار ما باشند به خاطر اینکه فاقد مهارت، ثروت و یا دسترسی آسان به راه‌حل‌های موجود هستند؟
کلیتون کریستنسن، استاد دانشگاه هاروارد

۱۸)    چه کسانی محصول ما را به روشی استفاده می‌کنند که ما اصلاً فکر آن را هم نمی‌کردیم؟
شان کوین، نویسنده و مشاور استراتژی

۱۹)    چقدر احتمال دارد که یک مشتری، شرکت ما را به دوست یا همکارش معرفی کند؟
آندرو تیلور، رئیس هیئت مدیره‌ی هلدینگ اینترپرایز

۲۰)    آیا این مسئله نیاز به استفاده از قوه‌ی تحلیل دارد یا قوه‌ی شهودی؟
تام دونپورت، نویسنده و استاد کالج بابسون

۲۱)    چه کسی از تیم ارشد مدیریتی یا از میان اعضای هیئت مدیره اخیراً با یک مشتری صحبت کرده است؟
جیمز چمپی، نویسنده و استاد مدیریت

۲۲)    آیا کارمندان من اخیراً پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند؟
ترسا آمابیل، نویسنده و استاد دانشگاه هاروارد

۲۳)    کلمه‌ای که می‌خواهیم در ذهن مشتریان، کارمندان و شرکای تجاری‌مان تصاحب کنیم، چیست؟
متیو می، نویسنده و متخصص نوآوری

۲۴)    انجام چه کاری را باید همین الآن متوقف کنیم؟
پیتر دراکر، نویسنده و استاد مدیریت

۲۵)    چه خلأهایی در دانش و تجربه‌ی من وجود دارد؟
چارلز هَندی، نویسنده و استاد مدیریت

۲۶)    چه چیزی را می‌خواهم به خودم ثابت کنم و چگونه ممکن است این کار موفقیت من در زندگی و کارم را نابود کند؟
باب دوزِن، نویسنده

۲۷)    اگر هیئت مدیره مرا اخراج کند و فرد دیگری را به‌عنوان مدیرعامل جایگزین من کند، آن فرد چه کارهایی انجام خواهد داد؟
اندی گرو، مدیرعامل سابق اینتل

۲۸)    اگر قرار بود من به مدت یک سال از شرکتم بروم و تنها راه ارتباطی با کارمندانم نوشتن یک پاراگراف کوتاه بود، در آن پاراگراف چه چیزی می‌نوشتم؟
پت لنکوین، نویسنده

۲۹)    به‌عنوان یک شرکت، زمانی که بهترین عملکرد را داشته‌ایم، شبیه کدام فرد مشهور در تاریخ بوده‌ایم؟
کیث یاماشیتا، نویسنده و مؤسس SYPartners

۳۰)    ما نماینده‌ی چه چیزی در ذهن مردم هستیم و در مقابل چه چیزهایی قرار داریم؟
اسکات گودسون، مؤسس StrawberryFrog

۳۱)    آیا می‌توانم دلیلی پیدا کنم که مرا متقاعد کند خلاف آنچه اکنون فکر می‌کنم، بیندیشم؟
چیپ و دن هیث، اساتید دانشگاههای استنفورد و دوک

۳۲)    آیا ما از شرکت‌هایی هستیم که به تجربه‌ی مشتری کم اهمیت می‌دهیم؟
مت دیکسون، نویسنده

۳۳)    در میان کارمندان قوی ما، چند نفر هستند که سه سال آینده‌ی کاری‌شان را در این شرکت می‌بینند؟ چند نفر هستند که اگر شرکت دیگری ۱۰ درصد بیشتر به آنها حقوق بدهد، شرکت ما را ترک خواهند کرد؟
جاناتان رزنبرگ، مشاور مدیر گوگل

۳۴)    در بدترین مصاحبه‌ی استخدامی که داشتیم، به چه نکته‌ای توجه نکردیم؟
آلبرتو پرلمن، مدیرعامل زومبا فیت‌نس

۳۵)    آیا افراد درستی را سوار اتوبوس کرده‌ایم؟
جیم کالینز، نویسنده

۳۶)    چه شرایطی باید وجود داشته باشد تا گزینه‌ای که روز میز قرار دارد به بهترین انتخاب تبدیل شود؟
راجر مارتین، استاد دانشکده‌ی کاروکسب راتمن

۳۷)    آیا شکست این دفعه‌ی من با دفعات پیش تفاوت دارد؟
دیوید کلی، مؤسس IDEO

۳۸)    وقتی که اطلاعات همه‌جا در دسترس است، ارتباطات حهانی مسیر شده است، منابع کامپیوتری نامحدود هستند، و ناممکن‌ها نه تنها ممکن شده‌اند بلکه در حال اتفاق افتادن هستند، این تغییرات چه شرایطی برای کاروکسب ما به وجود می‌آورند؟
جاناتان رزنبرگ

۳۹)    آیا ما برای تشویق و ارتقاء افرادی که بیشترین تأثیر را روی خلق بهترین محصولات دارند، به اندازه‌ی کافی تلاش می‌کنیم؟
جاناتان رزنبرگ

۴۰)    هدف بزرگ و جسورانه‌ی ما چیست؟
جیم کالینز
منظور کالینز از هدف بزرگ و جسورانه (BHAG) یک بیانیه‌ی استراتژیک برای کاروکسب (چیزی شبیه بیانیه‌ی چشم‌انداز) است.

۴۱)    آیا استراتژی، استراتژی ما را به جلو می‌برد یا روش اختصاص بودجه استراتژی ما را به پیش می‌برد؟
مارک جانسون، مؤسس Innosight

جانسون توضیح می‌دهد: “ممکن است فکر کنید برنامه‌ی استراتژیکی دارید اما افراد شما درگیر کارهای روزانه باشند و به برنامه‌ی استراتژیک توجهی نکنند. مهم است که همه‌ی افراد سازمان به استراتژی آن اعتقاد داشته باشند تا با تصمیم‌گیری‌های روزانه‌ی خواد از آن حمایت کنند.”

۴۲)    نحوه‌ی تفکر شما و روش پردازش اطلاعات‌تان به‌عنوان یک رهبر، چه تأثیری روی فرهنگ سازمانی دارد؟
آری وینزویگ، فعال صنعت

۴۳)    چرا مشتریان، ما را دوست ندارند؟
جیمز چمپی

۴۴)    چگونه می‌توانیم همزمان بیشتر از تکنولوژی استفاده کنیم، و ارتباطات‌مان با مشتریان را نیز در سطح بالایی حفظ کنیم؟
جیمز چمپی

۴۵)    نیاز داریم چه کاری را شروع کنیم؟
جک برگ استرند، مدیرعامل Brad Velocity

۴۶)    در میان همکاران ما، به چه کسی اعتماد دارید؟ چرا؟
چارلز هَندی

۴۷)    آیا از سِمتی که هم‌اکنون دارید، راضی هستید؟ اگر پاسخ منفی است، چه کمبودی احساس می‌کنید؟
چارلز هَندی

۴۸)    آیا خود را مقید کرده‌اید که ۵۰% از زمان‌تان را اصلاً برنامه‌ریزی نکنید؟
داو فرومن، نویسنده

۴۹)    اگر دوست من با چنین مشکلی روبه‌رو شود، چه توصیه‌هایی به او می‌کنم؟
چیپ و دن هیث

۵۰)    فردی که می‌خواهیم استخدام کنیم، باید چه جرمی مرتکب شده باشد، که نه تنها او را به فردی نامناسب تبدیل نکند بلکه نشان دهد که او فرد کاملاً مناسبی است؟
پت لنسیونی

۵۱)    اگر مشتری من، مادربزرگم بود آیا به او توصیه می‌کردم که آنچه را که ما می‌فروشیم، بخرد؟
دنیل پینک، نویسنده

۵۲)    اگر شرکت ما همین فردا ورشکسته شود، آیا این مسئله برای افرادی که با کار می‌کنند، اهمیتی دارد؟
دنیل پینک

۵۳)    چه چیزی وجود دارد که شما به آن اعتقاد دارید اما تقریباً هیچ‌کس با شما موافق نیست؟
پیتر تیل، شریک Founders Funa

۵۴)    آیا ما تعصب پنهانی نسبت به سرمایه‌گذاری‌های مالی در مقابل سرمایه‌گذاری روی افراد داریم؟
تام پیترز

۵۵)    آیا ما مشتریان عجیب و غریبی در پورتفولیوی خود داریم که هر روز کاسه‌ی صبرمان را لبریز کنند؟
تام پیترز

۵۶)    چه کسانی را می‌خواهید از دنیای کاروکسب بیرون کنید و چرا؟
بِرد فِلد، مدیر گروه Foundry

۵۷)    اگر افراد این شرکت شکست بخورند، چه بلایی سر شرکت می‌آید؟
باب ساتون و خب پی‌فیفر، اساتید دانشگاه استنفورد

۵۸)    فرض کنید مدیر یک رستوران هستید. چگونه به افرادی که ظرف‌ها را می‌شویند، انگیزه می‌دهید؟
بیل کنیا، مشاور
کنیا معتقد است که اگر فرد مصاحبه شونده بگوید: “آستین‌هایم را بالا می‌زنم و به آنها کمک می‌کنم، جواب قابل قبولی داده است.

۵۹)    آیا کارمندان شما این فرصت را دارند که هر روز بهترین عملکرد خود را داشته باشند؟
مارکوس باکینگهام، نویسنده

۶۰)    پِتری دیش ما کجاست؟
تیم اوگیلوی، مدیرعامل Peer Insight
توضیح: پتری دیش ،ظرفی است که زیست‌شناسان از آن برای کشت سلول یا خزه‌های ریز استفاده می‌کنند.

۶۱)    مایکروسافت چگونه از یک شرکت نرم‌افزاری کوچک به یک غول تکنولوژی تبدیل شد؟
پل گراهام

۶۲)    آیا بدون هیچ دلیلی به مشتریانمان “نه” می‌گوییم؟
مت دیکسون

۶۳)    به جای اینکه برای ایده‌های جدید دنبال افراد جدید بگردیم، چرا به سراغ افراد قدیمی که قبلاً با آنها کار می‌کردیم، نمی‌رویم؟ اگر بخواهیم دنبال یکی از قدیمی‌ها برویم، این فرد چه کسی خواهد بود؟
آدام گرانت

۶۴)    آیا شما در افراد پتانسیل بیشتری از آنچه خودشان فکر می‌کنند، می‌بینید؟
آدام گرانت

۶۵)    آیا شرکت‌تان را در مسیر بهتر و پردرآمدتر هدایت می‌کنید یا در مسیر پرخرج‌تر؟
مایکل رینور، مدیر Deloitte Services LP

۶۶)    ترجیح می‌دهید به مشتریانی که دانش و اطلاعات دارند، بفروشید یا مشترانی که دانش و اطلاعاتی ندارند؟
دان پپرز، مؤسس گروه Peppers and Rogers

۶۷)    کامپیوترهای مک (Mac)، PC را به چالش کشیدند و داو با محصولات خود تهدیدی برای Beauty Myth ایجاد کرد. ما چه چیزی را به چالش می‌کشیم؟
مارک بارون، مؤسس eatbigfish

۶۸)    هواپیمایی ویرجین تعریف جدیدی از پرواز کردن ارائه داد. ما چگونه می‌توانیم معیار انتخاب را در صنعتی که فعالیت می‌کنیم، بازتعریف کنیم؟
مارک بارون

۶۹)    در سال گذشته چه کار کردیم (یا می‌توانستیم بکنیم) که درک دقیق درباره‌ی شرکت/برند را به‌عنوان شرکتی/برندی اخلاق‌‌مدار و صادق افزایش داد؟
رابرت چیالدینی

۷۰)    به چه کسی ارزش می‌افزایید؟
دیو اولریش و نُرم اسمال‌وود، مؤسسان گروه The RBL

۷۱)    چرا مردم باید به شما گوش دهند؟
دیو اولریش و نرم اسمال‌وود

۷۲)    اگر قرار باشد از شرکت‌هایی خارج از مجموعه‌ی خود کمک نگیرید، روابط‌عمومی، بازاریابی و رسانه‌ی اجتماعی‌تان چگونه تغییر می‌کند؟
گای کاوازاکی، نویسنده

۷۳)    آخرین آزمایشی که انجام دادیم، چه بود؟
اسکات برکان، نویسنده

۷۴)    مشتریان شما پپسی می‌خورند یا کوکاکولا؟
مارسی ماسورا
ماسورا توضیح می‌دهد: “این یک سؤال نمادین است و منظور از آن، این است که چقدر درباره‌ی مشتریان هدف‌تان تحقیق کرده‌اید.”

۷۵)    بهترین آلترناتیو شما برای توافق در یک مذاکره چیست؟
راجر فیشر و ویلیام اوری، متخصصان مذاکره

۷۶)    در عصر پساصنعتی که مدل دستوری و کنترلی دیگر کاربردی ندارد، بهترین چارچوب برای یک سازمان چیست؟
تریسی فنتون، مدیرعامل Worldblu

۷۷)    آیا می‌توانم چهار نفر را نام ببرم که توانسته‌ام مسیر شغلی آنها را ارتقاء دهم؟
آلکس گورسکی، مدیرعامل جانسون اند جانسون

۷۸)    چگونه می‌توانیم خودمان را از عادت‌های دست‌وپاگیر رها کنیم؟
شین اسنو، مؤسس Contently

۷۹)    صدای چه کسی را در سازمان خود نشنیده‌اید و چگونه می‌توانید با تکثیر آن صدا، آن را به محرک مثبتی برای پیشرفت کاروکسب خود تبدیل کنید؟
جین هیون و آدری‌لی، شرکای Hyun & Associates

۸۰)    اگر به عقب نگاه کنیم، دوست داریم کدام پروژه‌ها را باز هم انجام دهیم و چند درصد از پروژه‌ها هستند که دیگر هیچ وقت نمی‌خواهیم به سراغ‌شان برویم؟
ران آدنر

۸۱)    آیا شما به‌عنوان یک رهبر، خیلی سریع متوجه کمبودها می‌شوید؟
باب روزن

۸۲)    دنیا می‌خواهد ما چه کسی باشیم؟
جفری مور، مشاور

۸۳)    چطور می‌توانیم شرکتی را بسازیم که حداقل ۱۰۰ سال عمر کند؟
فیل لیبین، مدیرعامل Evernote

۸۴)    امروز چه کارهای موفقی را انجام می‌دهیم که ممکن است چشمان ما را به روی فرصت‌های جدید برای رشد کردن ببندد؟
اسکات آنتونی، مشاور

۸۵)    اگر می‌توانستیم به ۵ سال گذشته برگردیم، چه تصمیمات متفاوتی می‌گرفتیم؟ به نظر خودتان ۵ سال آینده از کدام‌یک از تصمیمات امروزتان پشیمان خواهید شد؟
پاتریک لنسیونی

۸۶)    احمقانه‌ترین قانونی که همین الآن باید در سازمان‌مان آن را بکُشیم، چیست؟
لیسا بودل، مدیرعامل Future Think

۸۷)    چه روندهایی به صورت بالقوه در بازار وجود دارند که ممکن است مدل کاروکسب ما را از رقابت خارج کنند؟
مایکل کاسامانو، استاد دانشگاه MIT

۸۸)    داشتن چه اطلاعاتی برای سازمان ما ضروری است اما مدیران ما از آنها غفلت می‌کنند؟
مکس بازرمن، استاد دانشگاه هاروارد

۸۹)    برای محافظت از کاروکسب خود در برابر نفوذ رقبا چه کارهایی انجام داده‌ایم؟
تام استمبرگ، مشاور

۹۰)    اگر قرار باشد سازمان خود را مجدداً بسازید و هیچکدام از مزیت‌های رقابتی سابق را نیز نداشه باشید، افرادتان با چه نگرشی سر کار می‌آیند و برای فراهم کردن شرایط موفقیت چگونه با هم همکاری می‌کنند؟
جسی ساسترین، مؤسس گروه مشاوره‌ی ساسترین

۹۱)    صنعتی که من در آن فعالیت می‌کنم، تحت چه قوانین و فرضیاتی عمل می‌کند؟ اگر عکس این قوانین درست بود، چه می‌شد؟
فیل مک کینی، متخصص نوآوری

۹۲)    آیا تصمیماتی که ما امروز می‌گیریم، فردا به مردم و سیاره‌مان کمک می‌کند؟
کوین کلی‌یری، رئیس Clif Bar

۹۳)    تئوری شما درباره‌ی انگیزه‌ی انسانها چیست و پرداختی شما به نیروهای‌تان چه تناسبی با این دیدگاه دارد؟
دی آری‌یلی، استاد دانشگاه دوک

۹۴)    چگونه افراد را تشویق می‌کنید که کنترل و مسئولیت کارها را به عهده بگیرند؟
دن آری‌یلی

۹۵)    ما می‌خواهیم مشتریان‌مان، تبدیل به چه افرادی شوند؟
مایکل شراژ، استاد دانشگاه MIT

۹۶)    چگونه به خودم انگیزه می‌دهم؟
پل بنت، مدیر ارشد خلاقیت، IDEO

۹۷)    آیا متوجه هستم دارم چه‌کار می‌کنم؟ اگر متوجه نباشم، به چه‌کسی زنگ می‌زنم؟
ارین پولی، ژورنالیست

۹۸)    آیا مردم واقعاً از محصولات ما استفاده می‌کنند؟
هاوارد تالمن، مدیرعامل ۱۸۷۱

۹۹)    سؤال ما چیست؟
دو پتنایک، مدیرعامل Jump Associates

۱۰۰)    دنیای کسب‌وکار سال آینده چگونه خواهد بود؟ چرا؟
توماس استیوارت، مدیر ارشد مرکز ملی Middle Market

برگرفته از روزنوشته های پرویز درگی

همچنین ببینید

Strategies-to-employ-for-ideation-and-brainstorming-600x330

​​ده اشتباه در رزومه که شانس استخدام را کم می کند

گوگل در امریکا یکی از محبوب ترین مکان ها برای کار به شمار می رود ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب شکلک ها !!!

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeletonBunnyCatCat 2ChickChickenChicken 2CowCow 2DogDog 2DuckGoatHippoKoalaLionMonkeyMonkey 2MousePandaPigPig 2SheepSheep 2ReindeerSnailTigerTurtleBeerDrinkLiquorCoffeeCakePizzaWatermelonBowlPlateCanFemaleMaleHeartBroken HeartRoseDead RosePeaceYin YangUS FlagMoonStarSunCloudyRainThunderUmbrellaRainbowMusic NoteAirplaneCarIslandAnnouncebrbMailCellPhoneCameraFilmTVClockLampSearchCoinsComputerConsolePresentSoccerCloverPumpkinBombHammerKnifeHandcuffsPillPoopCigarette