عکس های روز عاشورای حسینی و عزاداری محرم

عکس های روز عاشورای حسینی و عزاداری محرم

عکس های روز عاشورای حسینی و عزاداری محرم 

در روز برایتان تصویر هاي تسلیت شهادت امام حسین در ظهر روز عاشورا را حاضر نموده ایم که در ادامه می توانید مشاهده نمایید.

 

عاشورا در محرم

انقلاب اسلامى، به رهبرى امام خمینى«ره» از عاشورای حسینی الهام گرفت. وصیت نامه سیاسی ـ الهی امام خمینی«ره» نیز این مفاهیم را بیان می‌دارد که هر چه خود را اکثر برای ستم محیا کنید، ستمگر اکثر میشود و اگر در مقابل ستمگر ایستادگی کنید ستم از بین میرود.

 

روحانیت شیعه همواره براى نگهبانی از کیان فرهنگ عاشورا، نه فقط آن را در طول اعصار متمادى بازگو کرده هست، بلکه حتى به بازسازى آن و پاسدارى از ارزش‌هاى ناشى از آن پرداخته هست.

 

بازسازى مضامین و مفاهیم بلند فرهنگ عاشورا در هر عصر و زمانى به فراخور حال آن زمان، تأثیر بسیار شگرف و سازنده‌اى در راه پیشبرد اهداف مقدسى هم چون نشر معارف و فرهنگ ناب، بر جاى نهاده هست.

 

تاریخ شیعه گواه راستگو و روشنى از این بازسازى‌‏ها هست. این بار نیز آذرخشى دیگر از کربلا درخشید که نور آن مشعل فروزان راه حق طلبان و حقیقت جویان، و ابهت و صلاى آن، در هم کوبنده الحاد و نفاق هست.

 

عاشورا رسالت بزرگى را بر دوش همۀ دین‌داران به خصوص آگاهان نهاده هست. همگان پس از شناخت ابعاد آن موظف‏اند خود و جامعه خود را با آن سنجش و از آن درس و عبرت بیاموزند. چرا که زنده بودن تاریخ به ترسیم و تصویب آن و سنجش خود ما با آن هست.

 

از این روى، سخنی هر چند کوتاه پیرامون اساسى‏‌ترین بعد این پیشامد بزرگ هست که در بخشی از آن تحت عنوان « عاشورا در محرم » که بر گرفته از موضوعات گوناگون پیرامون این پیشامد خواهد بود بیان می گردد.

 

در این جا برای شما تعدادی تصویر پروفایل عاشورا در نظر گرفته‌ایم که میتوانید از آن‌ها برای پروفایل خود در و فیسبوک بهره گیری نمایید. هم‌چنین شما می توانید این آلبوم تصویر پروفایل عاشورا را برای رفقا خود ارسال کنید.

 

 

 

عکس های روز عاشورای حسینی و عزاداری محرم