چطور می‌توانید مدیر محصول خوبی باشید?

اگر می‌خواهید مدیر محصول بدی باشید، فرض کنید همین که شما محصول خوبی
تولید کردید و مردم هم محصول شما را خریدند کافی است و مشکلی هم پیش
نمی‌آید.

به جای این کار بهتر است به نیازهای بازار بیندیشید و محصولات متناست با آن نیازها تولید کنید و آن زمان است که پول پارو می‌کنید…

برای مطالعه کامل متن به” ادامه مطلب” مراجعه کنید:

اگر می‌خواهید مدیر محصول بدی باشید، فرض کنید همین که شما محصول خوبی
تولید کردید و مردم هم محصول شما را خریدند کافی است و مشکلی هم پیش
نمی‌آید.

به جای این کار بهتر است به نیازهای بازار بیندیشید و محصولات متناست با آن نیازها تولید کنید و آن زمان است که پول پارو می‌کنید.


برای بالا بردن ارزش، هزینه‌های تعویض را به حداقل برسانید

اگر
می‌خواهید مدیر محصول بدی باشید بهترین محصول خود را بسازید و فرض کنید
خیل مشتریان برای خرید آن محصول سرازیر می‌شوند. فکر می‌کنید همین برای
محصول شما و مشتریان‌تان کافی است؟ ممکن است مشکل کوچکی برای محصول شما پیش
بیاید و آن زمان است که خدمات پس از فروش محصول شما می‌تواند ارزش این
محصول را بیشتر نمایان کند. بنابراین برای این‌که مدیر محصول خوبی باشید
بهتر است هزینه تعویض قطعات را حساب کنید و تا آنجا که ممکن است قیمت آن را
پایین بیاورید تا بتوانید مشتریان خود را حفظ کنید.


یادتان باشد محصول شما همه چیز مشتریان‌تان نیست

اگر
می‌خواهید مدیر تولید بدی باشید فکر کنید محصول شما همه چیز مشتریان‌تان
است. شما سرگرم‌کننده‌ترین محصولی را که تاکنون وجود داشته، خلق کرده‌اید،
بنابراین آیا کسانی هستند که آن را در تمام طول روز استفاده نکنند؟ شما بیش
از ۴۰ ساعت در هفته را برای فکر کردن به محصولتان صرف کرده‌اید و شکی
ندارید که مشتریان و کاربران شیفته آن می‌شوند، در حالی که این گونه نخواهد
بود! محصول شما به عنوان یک جز از سیستمی خواهد بود که مشتری در طول روز
با آن سر و کار دارد. بنابراین به فرصت‌های یکپارچگی محصولتان با سایر
محصولات و سرویس‌ها فکر کنید.


بعضی ویژگی‌های محصول را بعدا رو کنید

اگر
می‌خواهید مدیر محصول بدی باشید تمام ویژگی‌های محصول را یک‌باره منتشر
کنید. این نکته بسیار مهم است که در زمان انتشار اولین نسخه محصول، به
اندازه کافی کارکرد و فیچر‌های جالب برای کاربر داشته باشد، اما چند دلیل
ساده وجود دارد برای آنکه برخی از کارکردهای غیرضروری را برای انتشارهای
آینده بگذارید. اول اینکه مشاهده ویژگی‌های فراوان به یکباره ذهن کاربر را
مغشوش کرده و از تمرکز بر ویژگی‌های اصلی دور خواهد کرد. دوم آنکه محصولاتی
که همه بهترین کارکردهایشان را در انتشار اول به بازار ارائه می‌دهند برای
ارائه نسخه‌های بهتر به مشتریانشان دچار شکست می‌شوند و سومین دلیل آن است
که مرحله‌بندی کردن انتشار محصول این قابلیت را به شما می‌دهد که
قابلیت‌های جدید محصول را بر مبنای بازخورد گرفتن از بازار تنظیم کنید.

مدیریت محصول مهم‌تر از اولویت‌بندی فیچرهای محصول است

اگر
می‌خواهید مدیر محصول بدی باشید، روی اولویت‌بندی فیچرهای محصول متمرکز
شوید. کاری که اول از همه مدیر محصول انجام می‌دهد این است که ویژگی‌های
درخواستی مشتریان را جمع‌آوری می‌کند و با مشخص کردن درجه اهمیت آنها تصمیم
می‌گیرد کدام یک از آنها به محصول اضافه شوند. اما این موضوع یک بعد کوچک
از توسعه محصول است. مدیر تولید ‌بایست دید بسیار گسترده‌ای داشته باشد. هر
موضوعی را از زاویه نیاز مشتری ببیند و آن را به مدل کسب وکار تبدیل کند،
بر اساس آن نقشه راه محصول را تدوین کند و در نهایت استراتژی ورود به بازار
را مشخص کند.

فرصت های بازار را به عنوان بخشی از استراتژی محصول در نظر بگیرید

اگر
می خواهید مدیر محصول بدی باشید، سر هم کردن محصول را شروع و هر چه سریعتر
آن را روانه بازار کنید. اگر طرح خوبی برای محصول دارید، پس منتظر چه
هستید؟ تنها باید آن را تبیین کرده، با بیشترین سرعتی که می‌توانید آن را
بسازید و بدون هیچ تأخیری فوری آن را به بازار عرضه کنید. عنصر زمان در
موفقیت محصول بسیار مهم است و ‌بایست به عنوان معیاری ارزشمند مدنظر قرار
بگیرد. اما نکته بسیار مهم نگاه استراتژیک به بازار است که احتمال موفقیت
محصول را افزایش خواهد داد.

پیش از حل مشکل آن را درست بشناسید و تعریفش کنید

اگر
می خواهید مدیر محصول بدی باشید، نگران تعریف و فهم مشکل نباشید، راه حلی
فوری پیدا کنید. مشکلات معمولاً واضح و آشکار هستند و بهتر است به جای صرف
وقت برای شرح و بسط و پرداختن به مشکل، وقت را صرف حل مشکل کنید.

مدیر
محصول مثل بسیاری دیگر از متخصصان، با فرض واضح بودن مسئله بلافاصله سراغ
راه‌حل آن می‌رود. یادتان باشد، مسائلی که به اشتباه تعریف شده‌اند به
راهکارهای اشتباه منجر می‌شوند که مشکل اصلی را حل نمی‌کنند.

پیش از تصمیم‌گیری درباره خریدن، ساخت یا شراکت، درباره شروع کردن یا نکردن تصمیم بگیرید

اگر
می خواهید مدیر محصول بدی باشید، تصمیم‌تان درباره خرید، ساخت یا همکاری
در مورد یک محصول با تصمیم شما درباره تولید محصولی جدید باید یکی باشد. به
هیچ وجه اجازه ندهید تصمیم‌گیری درباره چگونگی تولید محصول بر تصمیم شما
برای وارد شدن یا نشدن به یک بازار تاثیر بگذارد. اگر بازاری واقعا جذاب
است و سرمایه‌گذاری برای محصولی واقعاً ارزشمند است، بدون معطلی جهت توسعه
محصول دست به کار شوید.

برای اینکه نگویید «من هم همین‌طور» متفاوت باشید

اگر
می خواهید مدیر محصول بدی باشید، برای بدست آورن بخشی از بازار، محصولی
نامتعارف و متمایز را روانه بازار کنید. سرعت در پاسخگویی به نیاز بازار
حقیقتاً مهم است اما همیشه بهتر است محصولی بهتر ولی دیرتر به بازار ارائه
دهید. روش‌هایی برای تمایز محصول خود با محصولات رقبا و ارائه ارزش‌های
اضافی جهت خلق محصولی که هرکسی به دنبال کپی کردن از آن است، باشید.

نویسنده نوشته: فرهاد امیری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب شکلک ها !!!

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeletonBunnyCatCat 2ChickChickenChicken 2CowCow 2DogDog 2DuckGoatHippoKoalaLionMonkeyMonkey 2MousePandaPigPig 2SheepSheep 2ReindeerSnailTigerTurtleBeerDrinkLiquorCoffeeCakePizzaWatermelonBowlPlateCanFemaleMaleHeartBroken HeartRoseDead RosePeaceYin YangUS FlagMoonStarSunCloudyRainThunderUmbrellaRainbowMusic NoteAirplaneCarIslandAnnouncebrbMailCellPhoneCameraFilmTVClockLampSearchCoinsComputerConsolePresentSoccerCloverPumpkinBombHammerKnifeHandcuffsPillPoopCigarette